سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، سه چیز را دوست می دارد :به جا آوردن حقوقش، فروتنی برای خلقش، و نیکوکاری به بندگانش . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
پاییز 1386 - کرمانشاه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های امیرکبیر، دانشگاه علامه طباطبایی ، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و تعدادی از اعضای دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) در اعتراض به احکام صادره برای سه دانشجوی بازداشت شده‌ی دانشگاه امیرکبیر، در محل این دانشگاه تجمع کرده و تریبون آزاد تشکیل دادند.

    به گزارش (ایسنا) این تجمع از ساعت 11 امروز(دوشنبه) آغاز شد و تجمع‌کنندگان ابتدا پس از تجمع در دانشکده معدن دانشگاه امیرکبیر با خواندن شعر" یاردبستانی " و سردادن شعارهایی همچون " دانشجویی زندانی آزاد باید گردد" ، " دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد" ، " دانشجوی باغیرت حمایت، حمایت " و ... به سمت صحن دانشگاه حرکت کردند.

    آنها درمقابل ساختمان تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه در صحن دانشگاه تجمع کردند و سپس با حلقه کردن دستهایشان شعر" ای ایران، ای مرز پرگوهر" و " قسم به اسم آزادی " را خواندند. در این میان درگیری بین یکی از نیروهای انتظامات دانشگاه با یکی از دانشجویان روی داد.

    تجمع‌کنندگان در ادامه شعار"دانشجو، دانشجو اتحاد، اتحاد" و " کمیته انضباطی خجالت، خجالت" سردادند.

    تجمع‌کنندگان در ادامه تریبون آزادی را درصحن دانشگاه ترتیب دادند.

    در این تریبون آزاد ابتدا صدیقه بیگدلی بلندگو را در دست گرفت و ابراز عقیده کرد: « ما جمع شدیم تا به حکم ناعادلانه که برای دوستانمان بریده شده اعتراض کنیم.»

    این فعال دانشجویی دانشگاه امیرکبیر مدعی شد:« برای این که از انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر جلوگیری کنند، نشریات موهنی را که در آن به ساحت مقدس نبی اکرم اهانت شده بود، با لوگوی نشریات دانشجویی اعضای انجمن اسلامی منتشر کردند. به دنبال آن 8 نفر از دوستانمان بازداشت شدند و هم اکنون نیز سه نفر از آنها در زندان هستند و احکام دو تا سه سال حبس برای آنها صادر شده است.»

    وی سپس نامه‌ی خانواده‌های دانشجویان بازداشت شده را برای حاضران قرائت کرد.

    وی تصریح کرد: « امروز جمع شده ایم که به مدیریت دانشگاه ثابت کنیم که دوستان ما بی گناه هستند و ما آماده‌ی دفاع از آنها هستیم.»

    بیگدلی درعین حال افزود: « سخنرانی‌هایی که در این تریبون آزاد از سوی تمامی فعالان دانشجویی از طیف‌های مختلف صورت می‌گیرد به طور کامل موضع دانشجویان امیرکبیر نیست و نمایندگان فعالان دانشجویی مختلف نظر خود را بیان می‌کنند که البته در حمایت از دانشجویان بازداشت‌شده هم‌صدا هستیم.»

    به گزارش ایسنا، در ادامه سجاد رییس مرادی، یکی از اعضای منتخب دانشجویان دانشگاه امیرکبیر(طیف علامه)،اظهارکرد:« امروز ما جمع شده‌ایم تا اعلام کنیم که تا آزادی زندانیان مستحکم ایستاده‌ایم.»

    وی تصریح کرد:« به رهایی می‌گوییم که اینجا دانشگاه پلی تکنیک امیرکبیر و قلب تپنده جنبش دانشجویی ایران است و او به جایی آمده که خروج از آن سخت است.»

    در ادامه این تجمع، مجید شیخ پور، دانشجوی آزادشده‌ی دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد:« می‌خواهند با حضور انجمن‌های موازی و بسیج در دانشگاه‌ها به سمت برخورد با دانشجویان پیش بروند.»

    وی در خصوص نشریات موهن دانشجویی گفت:« فیلم دوربین مدار بسته‌ی دانشگاه ابوریحان که می‌توانست منتشرکنندگان این نشریات را فاش کند، چگونه گم شده است؟»

    در ادامه حسینی نژاد، دبیر شورای صنفی دانشکده معدن دانشگاه امیرکبیر نیز با اشاره به احکام صادره برای دانشجویان این دانشگاه نسبت به آنها اعتراض کرد.

    در ادامه این تریبون آزاد، علی نیکونسبتی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت(طیف علامه) در بخشی از سخنان خود گفت:« ما چرا باید نفت و گازمان را به روسیه و چین بدهیم تا از حمایت آنها برخوردار شویم درحالی که ما از این کشورها هرگز خیری ندیده‌ایم.»

    در ادامه رشید اسماعیلی عضو شورای مرکزی اعضای منتخب دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی(طیف علامه) گفت:«جنبش دانشجویی امروز تحت فشار است، امروز جنبش دانشجویی احتیاج به همبستگی دارد.»

    دانشجویان در این زمان شعار" دانشجو دانشجو، اتحاد، اتحاد " سردادند.

    وی در ادامه به آنچه از آن به عنوان حکم محرومیت از تحصیل و ممنوع الورودی 32 دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی یاد می‌کرد اشاره نمود و گفت:« ما ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم.»

    به گزارش ایسنا، در ادامه علی وفقی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) در اظهاراتی نسبت به برخی رویه‌ها در قبال دانشجویان اعتراض کرد.

    درادامه این تجمع و تریبون آزاد، گیلکی، دانشجوی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر نیز بلندگو را در دست گرفت و گفت: « آیا از عدالت به دور نیست که چند جوان به جرم کاری که نکرده اند در زندان باشند؟ »

    در ادامه این تجمع بیانیه های جداگانه‌ای از سوی دانشجویانی که خود را «سوسیالیست» و «آزادی خواه» خوانده بودند، قرائت شد!

    همچنین بیانیه فعالان دانشجویی دانشگاه امیر کبیر نیز در این تجمع قرائت شد.

    در ادامه‌ی این تریبون آزاد، علی عزیزی، عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) مدعی شد که رییس دانشگاه شکایتی برای سه دانشجو تنظیم کرده و برای دستگیری آنها در اردیبهشت ماه امسال همکاری کرده است.

    وی افزود: « طبق آنچه که عرف بوده و هست از ابتدا اعضای تحکیم وحدت حق ورود به همه دانشگاه‌ها را داشته و دارند و دانشگاه خانه دفتر تحکیم وحدت است و ما حضورمان را حفظ خواهیم کردیم، اما امروز می‌بینیم که از ورود ما به دانشگاه ممانعت به عمل می‌آید و ما مجبوریم از روش‌های دیگری وارد دانشگاه شویم!»

    دانشجویان تجمع کننده ساعت 12:45 دقیقه درحالی که شعر" یاردبستانی و ای ایران " را می خواندند به سمت درب خیابان ولیعصر دانشگاه امیرکبیر حرکت کردند.

    آنها با تجمع در مقابل درب بسته دانشگاه، پلاکاردهای خود را به سمت مردمی که از خیابان عبور می‌کردند نشان دادند.

    بیرون از دانشگاه و در مقابل درب خیابان ولیعصر دانشگاه امیرکبیر تعدادی از ماموران انتظامی رهگذران را متفرق می‌کردند.ادامه مطلب...

    رامتین ::: سه شنبه 86/8/1::: ساعت 12:26 صبح

     

    جلسه پیگیری مصوبات هیئت دولت با حضور استاندار ، معاونین استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط در محل استانداری برگزار شد .

     مهندس مجید غفوری در این جلسه که در روز 28 مرداد ماه سالجاری در سالن جلسات استانداری تشکیل شد، با تاکید بر جدیت و تلاش بیش از پیش دستگاههای اجرایی استان برای تحقق مصوبات هیئت دولت گفت : دستگاهها باید تمام تلاش خود را برای تحقق هرچه سریعتر مصوبات هیئت دولت بکار گیرند .

    وی اظهار داشت : خوشبختانه در سفر هیئت محترم دولت به استان مصوبات خوب و ارزشمندی برای کرمانشاه به تصویب رسید که با اجرا و بهره برداری از آنها آینده استان بسیار شکوفا و متحول خواهد شد .

    در ادامه جلسه مسئول پیگیری مصوبات هیئت دولت در استان با اشاره به میزان تحقق این مصوبات گفت :‌ در سفر هیئت دولت به استان 151 مصوبه و 12 توافق به تصویب رسید که در مجموع 47 مورد یعنی معادل 29 درصد آن تاکنون به صورت کامل اجرا شده است .

    کیاست امیریان با بیان اینکه 61 مصوبه ( معادل 4/37 درصد ) از مصوبات در دست اقدام و 54 مصوبه معادل 33 درصد آن نیز در دست پیگیری است گفت :‌ این دسته از مصوبات که در زمرة طرحهای بزرگ و مهم می باشند با جدیت و تلاش مدیریت ارشد استان عملیات اجرایی بسیاری از آنها شروع و از روند مناسبی برخوردار هستند .

    وی همچنین اظهار داشت : تعدادی از مصوبات نیاز به اخذ ماده 32 دارند، لذا دستگاههای ذیربط این نوع مصوبات موظف هستند که هرچه سریعتر نسبت به اخذ مجوز مذکور اقدام کنند.

    وی دستگاههای پیگیری کننده مصوبات را آب منطقه ای غرب ، دانشگاه علوم پزشکی ، تربیت بدنی ، راه و ترابری ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و گفت :‌انجام مطالعات فاز یک طرح تامین آبرسانی بلند مدت شهر کرمانشاه از سد گاوشان و پیش بینی اعتبار مورد نیاز در لایحه بودجه 1386 ، تامین اعتبار اجرای سدهای جامیشان ، کبوترلانه ، کلانبر ، تامین اعتبار مورد نیاز احداث مرکز سوختگی غرب کشور با احتساب 40 تخت عادی و 20 تخت BICU ، اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال جهت تجهیز مرکز آموزش بیماریهای رفتاری در کرمانشاه ، پیش بینی اعتبار مورد نیاز جهت اجرای راههای اسلام آبادغرب ، پل دختر ، حمیل ، کرمانشاه ،‌جوانرود ، ثلاث باباجانی در لایحه بودجه سال 1386 ،پیش بینی اعتبار طرح جامع ساماندهی مجموعه تاریخی بیستون در شهرستان هرسین ، از جمله طرحها و پروژه هایی هستند که باید از طریق سازمانهای فوق الذکر پیگیری و دنبال شوند  



    رامتین ::: دوشنبه 86/7/30::: ساعت 7:59 عصر

    برخی سلفیون تندرو طی ماه اخیر، اقدام به آتش زدن بقعه برخی امامزادگان موجود در شهر سنندج نموده اند. برخی از اماکن متبرکه و زیارتگاه ها که مورد تعرض قرار گرفته است به شرح ذیل می باشد: زیارتگاه شیخ عبدالله کوسه که در خیابان فیض آباد، قبرستان تایله واقع شده است. بقعه مبارک هاجر خاتون (خواهر امام رضا(ع) ) واقع در خیابان صلاح الدین، مسجد هاجر خاتون (لازم به ذکر است تعرض به این مکان مقدس ناکام مانده است.) امامزاده پیرمحمد واقع در محله پیرمحمد شهر سنندج که تهدید به آتش زدن شده است. امامزاده پیرعمر(پسر امام زین العابدین(ع) ) که در خیابان امام خمینی(ره) شهر سنندج واقع شده است نیز تهدید به آتش سوزی شده است.



    رامتین ::: جمعه 86/7/27::: ساعت 6:32 عصر

    DSC00078.JPG

     

    با حضور استاندار کرمانشاه مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق وجدید دفتر فنی استانداری برگزار شد.

     در این مراسم محمد جمور به عنوان مدیرکل جدید دفتر فنی استانداری معرفی و از خدمات و تلاشهای مهدی رضیئی مدیرکل سابق این دفتر تقدیر و تشکر شد .

    در این مراسم معاون امور عمرانی استانداری و تعدادی از مدیران ستادی استانداری و کارکنان دفتر فنی استانداری نیز حضور داشتند



    رامتین ::: جمعه 86/7/27::: ساعت 11:12 صبح

    ظهر روز پنجشنبه 26 مهرماه یک فروند هلیکوپتر کبری هوانیروز کرمانشاه سقوط کرد و سرنشینان آن در دم جان سپردند. طهماسب نجفی رییس ستاد حوادث غیرمترقبه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با تایید این خبر افزود: بنا براطلاعات رسیده از هوانیروز کرمانشاه این حادثه حدود ساعت 13 ظهر روز پنجشنبه در نزدیکی روستایی از توابع کرمانشاه رخ داد. وی اسامی کشته شدگان این حادثه را سرگرد جعفر شکری و ستوان یکم محمد عزتی عنوان کرد و گفت: هنوزعلت سقوط این هلیکوپتر مشخص نشده است. نجفی در پایان با بیان این‌که " آتش‌نشانی و هلال احمر در محل حادثه حضور یافته و مشغول پیدا کردن اجساد سرنشینان این هلیکوپترهستند" گفت: به محض تشخیص، علت دقیق حادثه اعلام خواهد شد.



    رامتین ::: پنج شنبه 86/7/26::: ساعت 5:26 عصر

    مسأله سهمیه بندی بنزین اکنون آماده تبدیل شدن به یک بحران جدی است. شرایط برای دارندگان خودرو، به خصوص افرادی که وسیله نقلیه ابزار معیشت آنان محسوب می‌شود با گذشت زمان و مصرف سهمیه، در شهرهایی مثل تهران وخیم‌تر از پیش شده است. دست به دست شدن کارت‌های سوخت، شکل‌گیری بازار سیاه در حاشیه پمپ‌بنزین‌ها، حضور جویندگان بنزین با دبه‌های چهار لیتری حکایت از وخامت اوضاع سوخت دارد. 
    ادامه مطلب...

    رامتین ::: پنج شنبه 86/7/26::: ساعت 5:25 عصر

    دکتر صادق زیبا کلام استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره نتایج اجلاس سران پنج کشور ساحلی در تهران و سفر پوتین رییس جمهوری روسیه به ایران بر این باور است که ارزش این اجلاس بیش از آنکه مربوط به جزئیات آن و توافقاتی که میان ایران و 4 کشور ساحلی دریای خزر و روسیه صورت گرفت، باشد به پرستیژ بین‌المللی و اعتباری که این اجلاس و آمدن پوتین برای ایران در پی داشت نهفته است. ادامه مطلب...

    رامتین ::: پنج شنبه 86/7/26::: ساعت 5:23 عصر

    رئیس جمهوری آمریکا حذف نهادهای انقلابی مانند سپاه، جهاد و بسیج، حذف گزینش، قطع ارتباط با لبنان و فلسطین را شرایط جدید برای مذاکره با ایران اعلام کرده است. ادامه مطلب...

    رامتین ::: چهارشنبه 86/7/25::: ساعت 11:50 عصر

    در چنین روزی در سال 1359هجری شمسی رژیم بعث عراق شهر کرمانشاه را مورد تهاجم وحشیانه قرار داد. در این حمله هواپیماهای رژیم بعث عراق برای نخستین بار شهر کرمانشاه را مورد تهاجم قرار دادند که در نتیجه آن شماری از هموطنان مان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند .


    رامتین ::: چهارشنبه 86/7/25::: ساعت 11:44 عصر

    استاندار کرمانشاه طی بازدیدی از سرپرستی بانک صادرات استان درجریان کارهای جاری این سرپرستی قرار گرفت.

     مهندس غفوری در این بازدید با تاکید بر انجام شدن سریع کارهای مردم گفت : کارکنان بانک باید کارهای مردم را در اسرع وقت انجام دهند و مسئولین بانکها نیز از قوانین تفسیر درست و منطقی در جهت منافع مردم داشته باشند . استاندار کرمانشاه از اداره کل استاندارد استان بازدید کردند .  مهندس غفوری در جریان این بازدید ضمن اطلاع از کارها و اقدامات بخشهای مختلف این اداره ، بر اعمال و کنترل استاندارد بر روی کالاهای مصرفی تاکید کرد و گفت :‌ اداره کل استاندارد استان باید با جدیت به انجام وظیفه بپردازد و از توزیع کالای فاقد استاندارد جلوگیری نماید . در ادامه این مراسم به سه نفر از مسئولین کنترل کیفیت و 2 نفر از صاحبان امر کیفیت و 5  واحد تولیدی نمونه لوح تقدیر و هدایایی اهداء شد.



    رامتین ::: چهارشنبه 86/7/25::: ساعت 11:35 عصر

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 9
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :276691

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    پاییز 1386 - کرمانشاه

    >>لینک دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<