سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخصِ آزرمگینِ بردبارِ عفیفِ خودْ نگهدار را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
تابستان 1387 - کرمانشاه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • طراحی این رقص یک ساعته را که کابلی به عهده داشته طی هفته های گذشته با همراهی 9 رقصنده زن گروه وشتون برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف کانادا روی صحنه رفته است. .
       "فرزانه کابلی" هنرپیشه ایرانی که محافل فرهنگی غرب از وی با عنوان طراح رقص و رقصنده سرشناس ایران یاد می کنند، برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی در کانادا به روی صحنه رفت.

    این زن همراه با گروه رقص "وشتون" در شهرهای تورنتو و مونترال به اجرای رقص پرداخت.
    بنا بر این گزارش، گروه رقص وشتون به ابتکار آیدا مفتاحی، دانشجوی دکترای رقص در دانشکاه یورک و از شاگردان پیشین فرزانه کابلی در تورنتو تاسیس شده است.

    طراحی این رقص یک ساعته را کابلی به عهده داشته است که طی هفته های گذشته با همراهی 9 رقصنده زن گروه وشتون در شهرهای مختلف کانادا اجرا شد.

    همسر هادی مرزبان، که امروز 59 سال سن دارد و آموزش رقص را از دوران کودکی آغاز کرده به صدای آمریکا گفته است علاقه عمیق او به رقص و تشویق خانواده اش از عوامل مهمی بوده اند که آتش این عشق را زنده نگهدارد.(!)

    او پس از انقلاب اسلامی در سال 57، تک رقصنده باله ملی ایران بود و در در سفر به کشورهای مختلف به اجرا می پرداخت.

    رادیو امریکا در تحلیلی در این خصوص با تقدیر از فعالیت‌های کابلی، اعلام کرد: گرچه پس از انقلاب اسلامی در ایران، رقص و بویژه حضور زنان در آنچه که بعدها «حرکات موزون » خوانده شد با چالش‌ها و محدودیت های جدی روبرو بود اما در طی چند دهه گذشته نام فرزانه کابلی و رقصندگان او همواره درگوشه و کنار اخبار کشور به گوش می رسد.

    این هنرپیشه سابق سینما که ماه گذشته برای طراحی و اجرای رقص به تورنتو سفرکرده بود در گفتگوی ویژه با صدای آمریکا گفته است: گرچه رقص در جامعه کنونی ایران با دشواری ها و محدودیت‌های بسیاری روبروست اما چالش‌های موجود و تحولات سیاسی و تغییرات اجتماعی پس از انقلاب اسلامی در ایران فرصتهای مغتنمی برای یادگیری و پیشرفت من فراهم کرده است.

    رادیو امریکا همچنین در تکمیل گزارش خود آورده است: خانم کابلی که مدتها قبل شرکت رقص خود را در تهران تاسیس کرد امروزعلاوه بر طراحی و اجرای رقص، مسئولیت آموزش حدود صد دانش آموز را نیز به عهده دارد.

    این هنرپیشه زن که شیفته رقص فولکلوریک ایران است در ادامه گفتگو با صدای امریکا گفته است که طی 30سال گذشته با مشکلات بی شماری برای ادامه حرفه مورد علاقه اش دست و پنجه نرم کرده و در برابر تفکری که رقص را با ابتذال و برهنگی روی صحنه برابر می داند در حد توان خود مقاومت کرده است.


    رامتین ::: پنج شنبه 87/6/7::: ساعت 2:29 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به محمد مهدی زاهدی وزیر علوم دستور داد چگونگی ادامه تحصیل، اخذ مدرک و استفاده از بورس‌های تحصیلی در داخل و خارج بدون رعایت ضوابط آموزشی برخی از مدیران، بررسی جامعی انجام شود.

    متن کامل نامه محمود احمدی‌نژاد به این شرح است:

    جناب آقای دکتر زاهدی

    وزیر محترم علوم، تحقیات و فناوری

    سلام علیکم

    خیل عظیم مدیران دلسوز و فداکار کشور در طول سه دهه بیشترین خدمات را به ملت عزیز و انقلاب اسلامی ارائه کرده‌اند و بعض با نثار جان خویش مسیر خدمت‌رسانی صادقانه به کشور را هموار و تثبیت کرده‌‌اند.

    متأسفانه تعداد قلیلی از افراد در دوره مدیریت خود بدون رعایت ضوابط آموزشی و خارج از مقررات جاری در داخل و یا خارج از کشور مدرک تحصیلی اخذ و از عناوین و مزایای آن بهره‌ برده‌اند و همین، فرصت و بهانه لازم برای خدشه‌دار کردن حیثیت اکثریت قریب به اتفاق انسان‌های شریف و خدوم را فراهم آورده است. جهت صیانت از ساحت خدمتگزاران صدیق ضروری است بررسی جامعی از چگونگی ادامه تحصیل، اخذ مدرک، استفاده از بورس‌های تحصیلی در داخل و خارج و چگونگی ارزیابی آن به ویژه از سال‌های 1364 به بعد توسط مدیران انجام و گزارش آن را ارائه کنید.

    رامتین ::: پنج شنبه 87/6/7::: ساعت 2:25 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 5
    بازدید دیروز: 16
    کل بازدید :276590

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    تابستان 1387 - کرمانشاه

    >>لینک دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<