سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دست دادن فرصت اندوهى گلوگیر است . [نهج البلاغه]
مرداد - کرمانشاه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • به دنبال عدم حضور چهار تن از اعضا شورا در جلسه انتخاب چهارمین شهردار کرمانشاه، سخنگوی شورای شهر کرمانشاه این جلسه را غیر رسمی و انتخاب شهردار را خلاف قانون عنوان کرد.

    خسرو زرافشانی در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اعلام خبر فوق، گفت: بر اساس قانون، جلسات شورای شهر با حضور دو سوم اعضا رسمیت می یابد و به دلیل 9 نفره بودن شورای شهر کرمانشاه جلسات شورای شهر با حضور شش تن از اعضا رسمی وقانونی است، در حالیکه درجلسه انتخاب شهردار تنها پنج تن حضور داشتند.

    وی در ادامه بااشاره به اینکه  با استناد به این بند از قانون شوراها، انتخاب شهردار نیز قانونی نیست، گفت:  تصمیماتی که در جلساتی که به حد نصاب نرسیده جنبه قانونی ندارد و با مغایرت روبرو خواهد شد.

    زرافشانی در ادامه در پاسخ به این سئوال که عنوان می شود شما در جلسه انتخاب شهردار حضور داشتید، اما هنگام رای گیری جلسه را ترک کرده اید، گفت: اینگونه نبود، روز قبل قرار شد با نهادهای تایید کننده صلاحیت کاندیداها و استانداری رایزنی شود و نتیجه در آن جلسه مطرح شود که پس از ورود من و آقای باقری به جلسه دیدیم که رایزنی صورت نگرفته است، ماهم جلسه رای گیری را موکول به رایزنی کردیم و از جلسه خارج شدیم.

    این عضو شورای شهر کرمانشاه درادامه با اشاره به اینکه شاید هم اعضا رایزنی کرده  و با جواب منفی روبرو شده بودند، گفت: پس از خروج ما از جلسه رییس شورا به اتاقم آمد و از ما خواست که به جلسه بیاییم، اما نپذیرفتیم، چرا که باید قبول کنیم ما سه بار شهردار انتخاب کردیم اما استانداری آن را رد کرد، پس این واقعیتی است که استانداری در روند تایید شهردار موثر است و باید قبل از رای گیری با استانداری رایزنی می شد.

    وی در ادامه با بیان اینکه همین اعضا انتخاب کننده مهندس سالاری کسانی هستند که مدعیان اول استیضاح او در دوره تصدی وی در شهرداری در دور دوم شورا بودند، گفت: اگر ایشان بهترین است پس چرا استیضاح شد و آن مطالب در رسانه های وقت راجع به او مطرح گردید.

    زرافشانی ادامه داد: تا به کی مردم باید بازیچه تغییر تصمیمات برخی اعضای شورا باشند.

    سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: به خداوند این روش خدمت به مردم نیست.

    وی در ادامه با بیان اینکه امیدوارم اعضای شورا اهدافشان را از اینگونه تصمیم گرفتن ها کنار بگذارند، گفت: باید  کسی در مسند شهرداری قرار بگیرد که هماهنگ با استانداری باشد و از نظر تایید صلاحیت هم مشکلی نداشته باشد.

    گفتنی است: اردیبهشت ماه امسال به هنگام آغاز فعالیت شورای سوم شهردار وقت کرمانشاه از کار بر کنار و سه شهردار(محمد حسین نجفی، پژمان پشمچی زاده و صادق قاسمی) انتخاب شدند که هر سه قبل از شهردار شدن انصراف دادند. پس از 102 روز از بی شهرداری کرمانشاه شورا در جلسه روز پنجشنبه خود با حضور پنج تن، مهندس مهرداد سالاری را انتخاب کرد.



    رامتین ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 10:9 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    طی مراسمی از زحمات مهندس سرابی شهردارسابق سنقر که مدت سه سال تصدی شهرداری این شهر ر ا به عهده داشت تقدیر و مهندس نورالدین یاوری بعنوان شهردار جدید معرفی شد.

    به گزارش خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه ،در این مراسم علی  ایده پور معاون فرماندار شهرستان با اشاره به مشکلات عمده اعتباری شهرداری ها و بویژه شهرداری سنقر خواستار اعطای  اعتبارات بیشتری در خصوص عمران شهری از سوی استان شد

     وی گفت: شهر سنقر با بافت فرسوده و قدمت بیش از 100 سال، شهری محروم و از نظرآمار عمران شهری از میانگین استان پایین تر است  و برای رسیدن به حداقل میانگین ها نیازمند توجه بیشتر است.



    رامتین ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 10:7 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    سید کاظم وزیری هامانه وزیر سابق نفت گفت: عده ای از مدعیان انتقام عملکرد گذشته را در این دو سال از صنعت نفت گرفتند که من آنها را به خدا واگذار می کنم.

     سید کاظم وزیری هامانه وزیر سابق نفت امروز عصر درمراسم تودیع خود در جمع مدیران و خبرنگاران گفت:  نمی دانم چه اتفاقی افتاده که امروز همه صنعت نفت را با یک چوب می رانند و انتقام گذشته را در این دو سال از این صنعت می گیرند.

    سید کاظم وزیری هامانه افزود: آیا این درست است که عده ای از مدعیان اصولگرا که دم از نظارت می زنند ، همه را با یک چوب در این دو سال بزنند؟  من همه آنها را به خداوند بزرگ واگذار می کنم.

    وی تصریح کرد: در این دو سال فشار گروه های نظارتی بر صنعت نفت بسیار بیشتر از قبل بوده ، گویی انتقام قبلی ها را نیز از ما می گرفتند و لحظه ای ما را آرام نمی گذاشتند.



    رامتین ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 9:49 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    در اخباری که به سایت کرمانشاه رسید:

    مجتبی یزدانی شهردار اسبق کرمانشاه در حال آماده شدن برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است،بر اساس این گزارش یزدانی در حال رایزنی با سر شناسان و افراد کلیدی انتخابات در استان است.



    رامتین ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 2:17 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در شمار ه امروز شنبه خود گزارش داد که نیروهای نظامی ایران بار دیگر مناطق مرزی کردستان عراق با ایران را مورد حملات گسترده توپخانه ای قرار داده است.

    به گزارش عصر ایران
    ، "حسین احمد" قائم مقام بخش بشدر در این باره گفت که توپخانه های ایران مناطق قنده،‌کناو و ‌سرشیو از مناطق نزدیک به شهر قلعه دزه را مورد هدف قرار دادند.

    وی اضافه کرد:" این گلوله باران باعث شد تا بخش های زیادی از مراتع و باغات آتش بگیرد."

    براساس این گزارش،‌ توپخانه های ایران از صبح روز پنجشنبه گلوله باران مناطق مرزی استان سلیمانه کردستان عراق را آغاز کرد.

    هدف از این حملات هدف قرار دادن مواضع اعضای گروه تروریستی"پژاک" اعلام شده است.

    حزب حیات آزاد (پژاک) فعالیت های مسلحانه ای را علیه دولت و شهروندان ایرانی دراستان های شمال غربی این کشور انجام می دهد .

    براساس این گزارش،‌ اعضای پژاک در مناطق کوهستانی شرق کردستان عراق مستقر هستند.

    پیش از این نیز بارها مرزبانان ایرانی با اعضای پژاک در مناطق مرزی غرب ایران از جمله در مرزهای استان های آذربایجان غربی و کردستان درگیر شده اند و ایران نیز مواضع این گروه را در کوه های شرقی کردستان عراق موسوم به کوهای قندیل مورد هدف قرار داده است.



    رامتین ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 2:12 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اعتبار عمرانی استانی این سازمان در سالجاری 70 میلیارد ریال است که سه میلیارد آن در حوزه صنایع دستی است.

    اسد اله بیرانود،  اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در اولین همایش سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران حضور خواهد داشت.
    وی با اشاره به ارائه 12 پکیج جهت سرمایه گذاری در این همایش تصریح کرد: این پکیج ها در حوزه احداث هتل و کمپینگ، مجتمع های بین راهی در مناطق جاذب گردشگری استان کرمانشاه است.
    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اعتبار عمرانی استانی این سازمان را در سالجاری 70 میلیارد ریال اعلام کرد که در این راستا به غیر از مصوبات اعتبار دیگری از سازمان مرکزی دریافت نکردیم.
    بیرانوند، خاطرنشان کرد: از کل این اعتبار سه میلیارد ریال در حوزه صنایع دستی تخصیص یافته است.
    وی از برگزاری جشنواره گلیم هرسین در شهر هرسین در تاریخ 29 مرداد سالجاری خبر داد و افزود: مقالات این جشنواره در اولین روز ارائه خواهد شد و مدت این جشنواره یک هفته می باشد.
    لازم به ذکر است بازدید از این جشنواره برای عموم آزاد است.



    رامتین ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 2:11 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، عقد مشارکت مدنی در مدت مذکور، 585 میلیارد و 277 میلیون ریال تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی به خود اختصاص داد.
    بر اساس این گزارش، بانک ملی در استان
    کرمانشاه در این مدت، بیشترین تسهیلات خود را پس از عقد مشارکت مدنی، در قالب عقود فروش اقساطی به مبلغ 339 میلیارد و 771 میلیون ریال و مضاربه به مبلغ 126 میلیارد و 91 میلیون ریال پرداخت کرد.
    کل تسهیلات اعطایی بانک ملی در این استان ظرف سه ماهه اول سال جاری، یک هزار و 123 میلیارد و 694 میلیون ریال بوده که به 15 هزار و 26 نفر تعلق گرفته است.
    همچنین از این تسهیلات ، مبلغ 27 میلیارد و 708 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه به چهار هزار و 988 نفر از واجدان شرایط پرداخت شد.



    رامتین ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 2:9 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهدی چمران امروز در مراسم بزرگداشت حماسه مرداد پاوه در این شهرستان افزود: مردم پاوه باید این روز را همانند شب قدر گرامی داشته و در زنده نگهداشتن آن بیشتر از همه کوشش کنند.
    وی ادامه داد: حماسه آزاد سازی پاوه از چنان عظمتی برخوردار است که اگر سال‌ها به آن پرداخته شود کم است ولی متاسفانه ماهیت این حادثه هنوز برای خیلی از ما و حتی مردم پاوه مشخص نیست و متاسفانه سیستم های اجرایی و حتی امنیتی کشور هم به این موضوع مهم و اثر گذار انقلاب نمی‌پردازند.
    وی به رسانه‌های مختلف و به خصوص صدا و سیما توصیه کرد عظمت این حماسه را در قالب بزرگ و کشوری برای نسل جوان و نوجوان تبیین کند.
    رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: پرداختن به حماسه پاوه و تلاش‌های مجاهدان واقعی اسلام در این خطه موضوعی حماسی و ملی است و اگر کسی در این خصوص کم بگذارد فردای قیامت شهدای پاوه آنها را نخواهند بخشید.
    وی به مردم پاوه توصیه کرد قدر این حماسه را دانسته و اگر روزی دستگاه‌های ذیربط برای برگزاری مراسم سالگرد حماسه پاوه کوتاهی کردند خود مردم آنرا زنده نگهدارند و مانند همیشه که درخدمت نظام و انقلاب بوده‌اند در این بخش نیز تلاشگر باشند.
    26 مرداد ماه یادآور فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که مردم غیور و وفادار پاوه برای همیشه طومار منافقان و تفرقه‌انگیزان را با طلایه‌داری شهید مصطفی چمران از مناطق کردنشین ایران برچیدند.

    رامتین ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 2:7 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    وزرای آموزش وپرورش، علوم،تحقیقات وفناوری، نیرو، کشور، جهاد کشاورزی ارتباطات وفناوری اطلاعات و دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح باحضوردر نشست‌های این هفته کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهندکمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس یکشنبه این هفته ازمحمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش دعوت به‌عمل آورده تابه سوالات آقایان موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد، محمد علیخانی نماینده قزوین و محمد عباسپور نماینده ارومیه پاسخ دهد.

    همچنین محمد مهدی زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز سه‌شنبه این هفته درکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور می‌یابد تا به سوالات حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب و رشید جلالی نماینده کرج پاسخ گوید.

    کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از وزیر کشور دعوت به عمل آورده تا ضمن حضور در این کمیسیون پاسخگوی سوالات ‪ ۸‬تن از نمایندگان باشد.

    کمیسیون انرژی نیز از پرویز فتاح وزیر نیرو دعوت کرده است تاضمن پاسخ به سوالات یکی از نمایندگان گزارشی از آخرین وضعیت صنعت برق کشور ارایه کند.

    وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به کمیسیون صنایع و معادن دعوت شده‌اند تا در خصوص عملکرد سازمان فضایی بررسی صورت گیرد.

    معاون برنامه ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن نیز با حضور در کمیسیون صنایع و معادن گزارشی از عملکرد بخش صنعت ارایه خواهد کرد.

    مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) یکشنبه این هفته با حضور در کمیسیون فرهنگی گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این صندوق به اعضای این کمیسیون ارایه خواهد کرد.

    کمیته تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی نیز از روسای فدراسیون‌های دو و میدانی و بستکبال دعوت کرده تا گزارشی از عملکرد و برنامه‌های خود ارایه کنند.



    رامتین ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 2:4 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مهندس علی اکبر محرابیان سرپرست وزارت صنایع و معادن با بیان این خبر افزود: در حال حاضر صنعت و معدن کشور از فرسودگی تکنولوژی و نبود نیروی انسانی خلاق رنج می برد. در این راستا به منظور حرکت به سمت صنعت واقعی، ظرف یک ماه آینده در تمامی دانشگاه های فنی و مهندسی کشور وزارت صنایع و معادن یک دفتر اجرایی و ارتباطی ایجاد خواهد کرد.

    محرابیان گفت : این دفتر کار ارتباط مستقیم بین دانشگاهها و مراکز فنی با تمامی شرکت ها، موسسات و کارخانجات تابعه وزارت صنایع و معادن را برعهده خواهد گرفت.

    وی گفت : در مرحله اول اجرایی این طرح، تمامی دانشجویان فوق لیسانس دانشگاه های صنعتی و فنی کشور با اولویت جذب کار آموزی وارد چرخه صنعت و معدن کشور خواهند شد.

    محرابیان وعده داد، در مراحل کار آموزی، دانشجویان خلاق و مستعد شناسایی و سپس در جهت شکوفایی صنعت جذب این وزارتخانه و بنگاه های صنعتی تابعه وزارت صنایع و معادن خواهند شد.

    سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت : در جهت توانمندسازی نیروی انسانی این وزارتخانه و سازمان های تابعه با تکیه بر توان و استعدادهای دانشگاه های فنی و مهندسی سراسر کشور به زودی برنامه های جدیدی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.




    رامتین ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 2:1 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 25
    بازدید دیروز: 24
    کل بازدید :276783

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مرداد - کرمانشاه

    >>لینک دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<