سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به عبد اللّه پسر عباس در باره نظرى که داده بود و امام موافق آن نبود فرمود : ] تو راست که به من نظر دهى و اگر نپذیرفتم از من اطاعت کنى . [نهج البلاغه]
مرداد - کرمانشاه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  حمید رضا حاجی‌بابایی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: به دلیل تعطیلی روز چهارشنبه به مناسبت نیمه شعبان، مجلس هفته آینده تنها یکشنبه و دوشنبه جلسه علنی دارد.

    رامتین ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 1:3 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    وزیر بازرگانی در یک نشست خبری در باره احتمال استعفای دانش جعفری، وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: استعفای وزیر اقتصاد شایعه‌ای بیش نیست و وزیر اقتصاد در همه جلساتی که من حضور دارم، حضور دارد! از تغییر کابینه هم خبری ندارم چون که درگیر مسائل وزارتخانه‌ام هستم.

    مسعود میرکاظمی این سوال که در هیات دولت به نظرات شما به عنوان وزیر بازرگانی چه میزان بها داده می‌شود را بدون پاسخ گذاشت اما در پاسخ به این سوال که رابطه شما با دولت چگونه است و آیا از کابینه جدا خواهید شد یا نه گفت: بعضی سوال‌ها را نمی‌شود پاسخ داد، البته معتقدم جلساتی که داشته‌ایم مشکلی نبوده است. بحث اداره وزارتخانه تکلیفی است که باید انجام دهیم و تلاش کنیم، البته اینکه رییس‌جمهور از ما راضی است و یا اظهار نارضایتی نکرده است دلیل نمی‌شود که ما دست از تلاش برداریم لذا تاکید می‌کنم که تلاشمان در وزارت بازرگانی کمتر نمی‌شود. البته در مورد رفتن از کابینه تاکید می‌کنم که هیچ مشکلی وجود ندارد و همه رفتنی اند زودتر یا دیرتر البته منظورم عالم باقی بود!

    وزیر بازرگانی همچنین در واکنش به این سوال که دلایل اصلی مقاومت دولت و وزارت بازرگانی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون ماده یک در برابر کاهش تعرفه تلفن همراه چیست؟ عنوان کرد: در کمیسیون ماده یک با وجود اینکه وزارت بازرگانی در آن عضویت دارد اما درباره تعیین میزان تعرفه کالا‌ها نظر وزارتخانه‌های تولیدی شرط اصلی تصمیم‌گیری است. البته در کمیسیون ماده یک نظرات اعضا جمع‌بندی شده و برای تصویب نهایی در هیات دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد اما ریشه‌یابی افزایش تعرفه تلفن همراه از آنجا ناشی می‌شود که در زمانی که کتاب تعرفه‌های سال 85 چاپ و منتشر شد مجلس شورای اسلامی‌ نرخ موثر تعرفه‌ها را به 16 درصد افزایش داد و دولت در برابر این مصوبه مجلس مکلف به افزایش تعرفه‌ها شد این در حالی بود که نرخ موثر تعرفه‌ها 10.7 درصد بود اما با تصمیم جدید حدود 1100 کد تعرفه‌ای تغییر یافت که البته در بین این میزان کد تغییر داده شده گوشی تلفن همراه نیز قرار داشت.



    رامتین ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 12:59 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    به گزارش دفتر اطلاع رسانی مرکز پژوهشها، دفتر مطالعات برنامه و بودجه این مرکز در پاسخ به درخواست احمد توکلی نماینده تهران ضمن بررسی ابعاد حقوقی و کارکردی ناشی از اجرای مصوبه یکصدوسی و سومین جلسه شورای عالی اداری در زمینه ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نهاد ریاست جمهوری ، ملاحظات کارشناسی موافق و منتقد این مصوبه را تبیین و تصریح کرد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به دلیل نقش گسترده و تعاملی که با سطوح نظام تدبیر در کشور دارد و به سبب وظایف گوناگونی که در مجموعه قوانین کشور به آن واگذار شده است بدیلی در نظام تدبیر کشور ندارد اگر چه نظام اداری و اجرایی و سامانه‌های تصمیم‌گیری و مدیریت اقتصادی کشور از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیازمند تغییر و اصلاح و به سخن دقیق‌تر دگرگونی و بازسازی می‌باشند.
    مرکز پژوهشها با بیان این که قوانین و مقررات، نظامهای مالی ، فنی و اجرایی، رویه‌های سازمانی و امثال اینها زمینه‌های نهادی امور بودجه ریزی، برنامه‌ریزی و نظارت و امور اداری و استخدامی در بخش عمومی کشور را شکل داده‌اند، افزود: با این وصف اصلاح هر یک از این امور که دارای مسائل و مشکلات اساسی هستند، بدون توجه و اصلاح زمینه‌های نهادی و صرفا با تغییر ساختار سازمانی نمی‌تواند تغییرات اساسی در کارکرد آنها به وجود آورد.
    در بخش دیگری از اظهارنظر مرکز پژوهشها پیرامون این مصوبه آمده است: به رغم نقش سرنوشت ساز این امور در مدیریت بخش عمومی کشور متاسفانه تاکنون اقدامات چندانی برای رفع مسائل و مشکلات اساسی آنها به عمل نیامده است. به عنوان مثال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در نقش قوای مقننه و مجریه تغییرات اساسی به وجود آمد و تفوق قوه مقننه و مرجع قانونگذاری بر دولت (قوه مجریه) به رسمیت شناخته شد و بدین ترتیب لازم بود تا برای تامین حقوق قوه مقننه در ارتباط با بودجه کل کشور در ساختارهای تهیه و تنظیم بودجه تغییرات اساسی به وجود آید اما فقدان دستیابی به الگوهای متناسب با نیازهای کشور موجب شد تا رویکردها به واردات الگوهای سایر کشورها برای حل معضلات معطوف شود و به دلیل تعارض این الگوها با مقتضیات حقوقی، اقتصادی و اجتماعی ایران اصلاحات صرفا به تغییرات روبنایی محدود گردد.
    در بخش دیگری از این گزارش ابعاد حقوقی مصوبه شورای عالی اداری بررسی شده است. بررسی‌های حقوقی نشان می‌دهد که ایراد حقوقی بر تصمیم شورای عالی اداری وارد نیست.
    مرکز پژوهشها در پایان با توجه به ابعاد موضوع پیشنهاد کرد که با هماهنگی و درخواست دولت محترم کمیته کارشناسی مشخصی با هدف ساماندهی نظام مالی وطراحی نظام بودجه‌ریزی، برنامه‌ریزی و نظارت و امور اداری و استخدامی متناسب با شرایط حقوقی ، اداری و مالی کشور تشکیل شود تا ظرف مدت معینی زمینه اصلاحات اساسی را فراهم آورد یا اگر هم چنین کار گروهی از پیش تعیین شده و تصمیم اخیر حاصل مداقه این کار گروه بوده است، نتایج مطالعات این کار گروه هر چه سریع‌تر منتشر شود تا پشتوانه کارشناسی دولت روشن و قابل ارزیابی باشد.


    رامتین ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 12:57 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    رییس مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه به خاطر رسیدگی و پاسخگویی مطلوب به نامه‌های مردمی سفر استانی دکتر احمدی نژاد قدردانی کرد.

     "محمد هاشم غرقی" در نامه‌ای به "مراد کوشکی" رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اعلام کرده است:
    بدینوسیله از توجه و تلاش جنابعالی در رسیدگی و پاسخگویی مطلوب به نامه - های مردمی به رییس جمهور در سفر به آن استان تقدیر می‌شود."
    در این نامه برای سازمان بیناد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برای انجام وظیفه و خدمت رسانی بیشتر به خانواده معزز شهدا و ایثارگران استان آرزوی موفقیت شده است".

    رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه به خبرنگار ایرنا گفت: مردم استان در جریان سفر رییس جمهوری ‪ ۲۲۰‬هزار نامه به وی نوشتند که ‪ ۱۷‬هزار و ‪ ۴۶‬مورد آن مربوط به خانواده معظم شاهد و ایثارگران بود.

    مراد کوشکی افزود: سازمان بنیاد شهید استان با همکاری استانداری نامه- های واصله را در سریعترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار داد و پاسخ لازم را به نویسندگان آن اعلام کرد



    رامتین ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 11:8 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    علی تعالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: شب گذشته افراد مسلح ناشناس به ایست بازرسی پاسگاه شمشیر در گلوگاه محور پاوه تیراندازی کردند که با تبادل آتش نیروهای انتظامی متواری شدند.
    چند نفر از افراد شخصی در این درگیری در جاده زخمی شدند، اما هیچ یک از پرسنل نیروهای انتظامی دراین درگیری صدمه ندید.
    معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه تصریح کرد:هم اکنون این موضوع از سوی نیروی انتظامی و اطلاعاتی در حال بررسی و پیگیری است.
    احتمال داده می شود که این افراد از قاچاقچیان منطقه باشند.


    رامتین ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 11:7 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    وزیر نفت برکنار شده ، نسبت به وضعیت مصرف انرژی در ایران هشدار داده و گفته است اگر فکری به حال انرژی نکنیم تا 15 سال آینده با فاجعه رو به رو خواهیم شد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، کاظم وزیری هامانه وزیر سابق نفت در روز شنبه هجدهم اوت (بیست هفتم مرداد) در مراسم تودیع و معارفه خود گفته است: " اگر وضعیت سوخت با روند کنونی ادامه پیدا کند در آینده با بحران انرژی رو به رو خواهیم شد."به گفته آقای وزیری هامانه، مصرف با قیمء ? ارزان قابل کنترل نیست و شیوه کنونی مصرف برای کشور فاجعه است.ایران دومین دارنده ذخایر گاز دنیا بعد از روسیه است ولی در میان صادر کنندگان جایی ندارد و تمام گاز تولید شده در داخل مصرف می شود.

    رامتین ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 11:5 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    یک مقام آگاه در گفتگو با خبرنگار سپهر لیست 25 نفر از افراد مورد توافق برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی تهران از سوی حزب اعتماد ملی را اعلام کرد.

    بر اساس این گزارش در این فهرست تلاش گشته از میان چهره های معتدل تر گزینه هایی مطرح گردد هرچند احتمال رد صلاحیت بسیاری از آنها نیز جدی است.
    در این لیست که با نام حسن روحانی آغاز می شود نام مدیران ارشد دوره هاشمی و خاتمی دیده می شود:  علی یونسی،محمدرضا عارف، محسن مهاجرانی، حاجی، معین، توفیقی، ستاری فر، زنگنه، مهرعلیزاده، موسوی لاری،  اشرف بروجردی، کرباسچی، محمد هاشمی، انصاری، جهانگیری

    همچنین نام فاطمه کروبی، محسن قمی، صادق صبا، صفری، منتجب نیا، خالقی، صفایی فراهانی، پورنجاتی و زهرا رهنورد(همسر میرحسین موسوی) از دیگر چهره های شاخص و مشهور اصلاح طلبان در این لیست آمده است.
    تلاشها در این حزب در خصوص تکمیل لیستی که بتواند مورد وفاق قرار گیرد همچنان در جریان است.

    در این لیست حضور چهره هایی همچون کرباسچی که پرونده های قضایی آنها به مطبوعات نیز کشیده شده است این فرضیه را تقویت می کند که بر اساس وعده یکی از سه شیخ اصلاحات تایید صلاحیتها در مسیر فراقانونی حاصل از جنجال رسانه ای و فشار افکار عمومی همچون انتخابات مجلس ششم دنبال می گردد.
    پیشتر حزب اعتماد ملی اعلام کرده بود برای مجلس لیست مستقلی ارائه خواهد کرد که تنها در چند گزینه با لیست سایر اصلاح طلبان متفاوت خواهد بود.

     



    رامتین ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 11:1 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    موسی پور اعلام کرد : با پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیئت دولت محمد رضا فلاح زاده استاندار جدید یزد شد .
    حجت الاسلام محمد حسین موسی پور معاون پارلمانی وزیر کشور  اظهار داشت : فلاح زاده پیش از این دارای سوابق و مسئولیت های مختلف عمرانی و سازندگی بوده و پروژه های بزرگی را اجرا کرده است .

    به گفته وی ، آخرین مسئولیت استاندار جدید یزد که اهل این استان است، فرماندهی قرارگاه سازندگی کربلا بوده است .


    رامتین ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 10:58 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران بار دیگر شاهد حمله گروه های مسلح بوده که بنا به گزارش ها این بار تعدادی خودرو را آتش زده و شماری از سرنشینان آنها را گروگان گرفته اند.خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، به نقل از یک مقام نظامی نوشته که این ماجرا صبح روز یکشنبه نوزدهم اوت (بیست و هشتم مردادماه) در مسیر چابهار-ایرانشهر اتفاق افتاده، اما گزارشی از اینکه کسی در این حادثه کشته یا زخمی شده باشد، نداده است.در همین حال خبرگزاری ء ?انشجویان ایران، ایسنا، از قول رییس دبیرخانه شورای اطلاع ‌رسانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفته که "اشرار مسلح همراه با دوازده نفر گروگان خود از کشور خارج شده و به سمت پاکستان متواری شده اند."استان سیستان و بلوچستان و بویژه نواحی مرزی آن با پاکستان پیوسته صحنه فعالیت گروه های مسلح و درگیری میان نیروهای نظامی و انتظامی ایران با این گروه ها و همچنین گروهی با عنوان جندالله است. این گروه با اهداف سیاسی در این منطقه فعالیت مسلحانه دارد

    رامتین ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 10:56 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    وزیر سابق نفت ایران در حاشیه مراسم تودیع خود که با حضور معاون اول رئیس جمهور ، سخنگوی دولت و مدیران صنعت نفت برگزار شد، درپاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا بسیار غیر منتظره استعفا کرده است ، گفت: من اصلا استعفا نکردم زیرا هنوز از توان لازم برای کار برخوردار هستم و خواهم بود و کسی که از توان لازم برای کار برخوردار است، استعفا نمی دهد.

    سید کاظم وزیری هامانه تصریح کرد: برکناری من از پست وزارت، نظر رئیس جمهوری بوده و من تابع نظر ایشان هستم.

    مشاور جدید رئیس جمهور در امور نفت وگاز در ادامه اظهارامیدواری کرد که بتواند در جایگاه جدید نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.

    وی درپاسخ به سئوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه آیا تجربیات خود را در اختیار سرپرست جدید وزارت نفت قرار می دهد ، اضافه کرد: غلامحسین نوذری علاوه بر همکار ،یکی از دوستان بسیار خوب من است و من تمام تجربیات خود را به صورت تئوری، عملی و اجرایی در اختیار وی قرار می دهم.

    وزیری هامانه همچنین درپاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی براینکه چرا در دوران وزارت خود کمتر به موضوع وضعیت نامناسب مصرف سوخت پرداخته است  ، درحالی که امروز که از این پست برکنار می شود، یک بحران انرژی را در کشور پیش بینی می کند؟ تصریح کرد: من بارها و بارها در این باره به صورت مکتوب به مقامات تذکر داده ام ، حتی دفاعیه من در زمان فارغ التحصیلی از فوق لیسانس درباره وضعیت مصرف سوخت در کشور و راه‌های کاهش آن بوده است که بعضی از موارد آن را در دوران وزارت خود به کار گرفتم.

    وی گفت: در چند سال آینده ذخایر انرژی ایران با وضعیت کنونی مصرف سوخت ته نشین می شودو این یک بحران را به همراه خواهد داشت که من حاضرم به هر صورت ممکن درست بودن این پیش بینی راثابت کنم.

    همچنین معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه این مراسم به خبرنگاران درباره تغییر وزارت نفت گفت: دولت نهم حتما از تدبیر و تجربیات وزیر سابق نفت کشور درپست جدید به عنوان مشاور رئیس جمهور استفاده می کند.

    پرویز داوودی افزود: سرپرست جدید وزارت نفت نیز از نیروهای باتجربه کشور و از نیروهای انسانی جوان و فعال در صنعت نفت است و با انتصاب وی امیدواریم بتوانیم از تجربیات وی در  صنعت نفت کشوراستفاده بیشتری کنیم.

    وی تاکید کرد: دولت نهم در جهت افزایش کارایی و استفاده بهتر از تجربیات و توان مدیریت غلامحسین نوذری دست به این تغییر مدیریتی زده است.

    وی ابراز امیدواری کرد تا سرپرست جدید وزارت نفت هرچه زودتر با تلاش های خود نسبت به حل مشکلات کارت هوشمند اقدام کند و کارایی آن را افزایش دهد.



    رامتین ::: یکشنبه 86/5/28::: ساعت 12:13 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 5
    بازدید دیروز: 24
    کل بازدید :276763

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مرداد - کرمانشاه

    >>لینک دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<