سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن کس که بی دانش دست به کاری زند بیش از آنکه اصلاح کند تباه می سازد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
رایس: بی خیال همه چیز می شویم، اگر ایران ... - کرمانشاه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: آمریکا و شرکایش به اعمال راهکار دیپلماتیک درمورد ایران به طور کامل پایبند هستند و اگر دولت ایران به تعهدات بین المللی مبنی بر تعلیق غنی سازی اتمی و بازنگری فعالیت هایش عمل کند، من به دیگر همکاران انگلیسی، فرانسوی، روسی، چینی و آلمانی خود می پیوندم و با همتایان ایرانیم در هر کجا و در هر زمان ملاقات خواهم کرد.

    به گزارش عصر ایران (
    asriran.com) به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، کاندولیزا رایس افزود: در این صورت باب مذاکرات را با ایران "بر سر هر موضوعی" می گشاییم.

    وی افزود: اما اگر دولتمردان ایران همچنان بر موضع رودررویی خود با جهان غرب پافشاری کنند، آمریکا در کنار جامعه جهانی با این تهدیدات مقابله خواهد کرد.

    رایس خاطر نشان کرد: در ماه می 2006 آمریکا به دولت ایران فرصتی تاریخی برای اصلاح روابطش با جامعه جهانی و آمریکا داد. ما گفتیم که ملت ما برای مردم ایران احترام عمیقی قائل است و خواستار ایجاد آینده ای بهتر هستیم.

    وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما به ایران برای برقراری روابط مشترک و مذاکره با روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، آلمان و آمریکا انگیزه تازه ای دادیم. از برنامه هسته ای صلح آمیز این کشور  که مبتنی بر نظارت بین المللی باشد و چرخه سوخت را دنبال نکند، حمایت کردیم. اما در عین حال هشدار دادیم در صورتی که دولت ایران از تعهدات بین المللی شانه خالی کند، شرایط و تحریم های سختی در انتظارش خواهد بود.

    رایس گفت: من و شرکایم به توسل به راهکاری دیپلماتیک با ایران کاملا پایبندیم و این مسئله به نیابت از ما از سوی خاویر سولانا در هفته گذشته مورد تاکید واقع شد. اما متاسفانه دولت ایران با گسترش فناوری های هسته ای که می تواند به ساخت بمب هسته ای بینجامد، ساخت موشک های خطرناک بالستیک، حمایت از مبارزان شیعه و تروریست ها در عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین و انکار و به رسمیت نشناختن اسراییل و تهدید آن به محو شدن از روی نقشه جهان، همچنان پیشنهاد ما را بر سر برگزاری مذاکرات باز به جای تهدید صلح و امنیت رد می کند.

    رایس گفت: اما در عین حال بازهم تکرار می کنم چنانچه دولت ایران به تعهدات بین المللی مبنی بر تعلیق غنی سازی اورانیوم پایبند باشد، آمریکا و شرکایش از طریق راهکار دیپلماتیک وارد خواهند شد.




    رامتین ::: یکشنبه 86/8/6::: ساعت 10:51 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 13
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :276695

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    رایس: بی خیال همه چیز می شویم، اگر ایران ... - کرمانشاه

    >>لینک دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<