سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! قلبم را از محبّت نسبت به خودت، ترس از خودت، تصدیق و ایمان به خودت، هراس ازخودت و شوق به خودت، لبریز ساز، ای صاحب جلال وکرامت! [ـ امام صادق علیه السلام]
با رعایت اصول فنی ساختمان ، حوادث طبیعی را کاهش دهید - کرمانشاه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • DSC00208.JPG

     رئیس جمعیت هلال احمر کشور با حضور در جلسه ستاد حوادث پیش بینی نشده استان کرمانشاه  گفت : زلزله بیشترین حادثه ای است که در کشور ایران رخ می دهد اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد که زمان وقوع آنرا پیش بینی و اعلام کند .

     دکتر سید مسعود خاتمی با بیان اینکه برای مقابله با بحران باید چهار مرحله پیش بینی ، پیگیری ، آمادگی برای بحران ،‌ اسکان موقت و بازسازی در نظر گرفته شود افزود : در سال گذشته 500 مرتبه زلزله با درجه ریشتر کم در کشور انفاق افتاد که با توجه به عدم پیش بینی این پدیده ، تنها    می توان با یکسری  اقدامات پیشگیرانه خسارت ناشی از آنرا به طرز قابل توجهی کاهش داد .

    وی رعایت اصول فنی در ساخت و سازها را یکی از عوامل مؤثر و مهم در کاهش خسارت بلایای طبیعی برشمرد و اظهار داشت :‌ مسئولین شهری باید با تمام توان تلاش کنند که هیچ ساختمانی بدون رعایت اصول فنی احداث نشود.

    وی آمادگی برای مقابله با حوادث و سوانح را یکی دیگر از ضروریات عنوان کرد و گفت :‌ایجاد سرپناه ، تجهیز انبارهای امداد و اسکان موقت از جمله اقدامات ضروری و بسیار مهم پس از وقوع هر حادثه ای می باشد .

    خاتمی نقش آموزش را در کاهش بلایای طبیعی مؤثر ارزیابی کرد و اظهار داشت :‌ با ارائه آموزش به دانش آموزان و خانواده ها در هنگام وقوع حادثه ، تلفات جانی ناشی از آن کاهش خواهد یافت .

    وی با بیان اینکه دولت هر سال برای تجهیز امکانات امدادی منابعی را اختصاص می دهد ، خاطرنشان ساخت :‌ در طول سال امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای کمک به آسیب دیدگان حوادث طبیعی خریداری
    می شود تا در مواقع ضروری به مناطق آسیب دیده اختصاص یابد .

    وی در پایان سخنان خود تصریح کرد :‌جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود در بین 186 کشور جهان جزء هفت کشور توانمند در بحث یاری به آسیب دیدگان سوانح و بلایای طبیعی است.



    رامتین ::: سه شنبه 86/8/1::: ساعت 6:53 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :276816

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    با رعایت اصول فنی ساختمان ، حوادث طبیعی را کاهش دهید - کرمانشاه

    >>لینک دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<