سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترینِ اعمال، دوستی در راه خدا و دشمنی درراه خداست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
تغییرات گسترده در قوه قضائیه - کرمانشاه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • در حالی که کمتر از 2 سال از ریاست هاشمی شاهرودی در دستگاه قضایی باقی مانده او در واپسین سال‌های مسئولیت خود دست به تغییرات گسترده در این قوه زده است.
     
    به گزارش فارس، سید محمود هاشمی شاهرودی، تنها پس از گذشت کمتر از 2 ماه از ابقای 9 مسئول عالی قضایی که در میان آنها عبدالرضا ایزدپناه رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه نیز به چشم می‌خورد در یک اقدام کم سابقه سمت وی را تغییر داد و موحدی، معاون سابق ایزدپناه را به عنوان رئیس جدید حوزه ریاست برگزید.
    این در حالی است که رئیس قوه قضائیه اواخر مرداد ماه سال جاری طی احکام جداگانه‌ای سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه، عبدالرضا ایزدپناه رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه، محمدسعید جواهری معاون آموزش قوه قضائیه،، محمدکاظم بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، محمد نیازی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، علیرضا جمشیدی معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه، محمود شیرج رئیس حوزه نظارت قضایی ویژه قوه قضائیه، حسینعلی امیری رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی اکبر یساقی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور را در سمت‌های خود ابقا کرده بود.
    با این تصمیم غیرقابل پیش‌بینی هاشمی شاهرودی در عزل و نصب مدیران قوه قضائیه، تغییر مسئولان عالی قوه قضائیه در آینده نزدیک دور از انتظار نیست، کما این که گفته می‌شود احتمالاً طی ماه‌های آینده رئیس قوه قضائیه دست به تغییرات جدید در مدیران ستادی و صف بزند.
    اینک که ایزدپناه پس از سال‌ها تصدی پست حوزه ریاست قوه قضائیه به شورای عالی اطلاع‌رسانی قوه قضائیه رفته است، موحدی جانشین او که در سوابق مدیریتی خود ریاست مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی را دارد در حوزه تحت تصدی جدید خود تغییرات عمده‌ای را ایجاد کرده است.
    او در اولین اقدام پست اداره کلی را در حوزه ریاست قوه قضائیه منحل کرد و حسین بابایی دبیر کمیسیون نقل و انتقالات قوه قضائیه را با حفظ سمت به عنوان معاون خود انتخاب و مرادی مدیرکل سابق حوزه ریاست را به عنوان مشاور رئیس حوزه برگزید.
    مرادی با حفظ سمت سردبیری نشریه داخلی قوه قضائیه (ماوی) مشاور رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه شده است.
    در همین رابطه رئیس قوه قضائیه، حکیمی مدیرکل دبیرخانه قوه قضائیه را از این سمت عزل و محسن محدث، دادیار دادسرای انتظامی قضات را به عنوان مدیرکل جدید دبیرخانه منصوب کرده است.
    اخبار موثق حکایت از آن دارد که تغییرات در دستگاه قضایی و در سطوح مدیران همچنان ادامه دارد و به زودی بهرام بهرامی از قضات با سابقه و رئیس مرکز خدمات الکترونیک قوه قضائیه (مرکز 129) از سمت خود کنار گذاشته خواهد شد.
    اخبار تاکید شده حاکیست که طبری، مدیرکل امور مالی قوه قضائیه نیز به زودی تغییر می‌کند.
    اما آنچه که در تغییرات اخیر در سطوح مدیران قوه قضائیه مهم به نظر می‌رسد انتصاب عبدالرضا ایزدپناه رئیس سابق حوزه ریاست قوه قضائیه به سمت ریاست شورای عالی اطلاع‌رسانی قوه قضائیه که وظیفه سیاستگذاری اطلاع‌رسانی در دستگاه قضایی را دنبال می‌کند، است. ایزدپناه سابقه مطبوعاتی و رسانه‌ای طولانی برخوردار است و گفته می‌شود برنامه جامعی برای برطرف کردن ضعف‌های جدی اطلاع‌رسانی در قوه قضائیه دارد.
    تاکنون از منشور سازمانی شورای اطلاع‌رسانی قوه قضائیه اطلاعی در دست نیست اما به گفته منابع آگاه و مطلع، علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه، ذاکری مدیرکل اجتماعی قوه قضائیه را به عنوان دبیر این شورا منصوب کرده است.
    در همین حال منابع موثق از احتمال تغییر مهدوی، سرپرست اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه و جایگزینی ذاکری، مدیرکل اجتماعی دستگاه قضایی در این پست خبر می‌دهند.
    ضعف اطلاع رسانی در قوه قضائیه تا حدی است که اخیرا روابط عمومی وزارت اطلاعات در یک اقدام بی‌سابقه و غیر منتظره خبر مربوط به محکومیت 9 عضو باند زمین‌خواری و فساد اداری در شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی را برای رسانه‌ها اعلام کرد.
    آگاهان و صاحبنظران در امور رسانه‌ای انتظار دارند که تغییرات اخیر در قوه قضائیه به ویژه در حوزه اطلاع رسانی و تشکیل شورای عالی اطلاع رسانی هر چند با تاخیر چندین ساله، ضعف‌های موجود در این حوزه را برطرف کند.


    رامتین ::: سه شنبه 86/8/1::: ساعت 6:47 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 0
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :276808

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    تغییرات گسترده در قوه قضائیه - کرمانشاه

    >>لینک دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<